Programmeerlessen voor kinderen

Vanaf zaterdag 20 februari 2016 start bij ons op school een unieke lessenreeks omtrent "leren programmeren voor kinderen". Leren programmeren wordt in de toekomst dé basiscompetentie, het wordt zelfs omschreven als het nieuwe lezen en schrijven. In Groot-Brittannië is het al opgenomen in het onderwijs en ook hier gaan steeds meer stemmen op om het te integreren als schoolvak in de toekomst. In samenwerking met de STEM-academie organiseert Codefever een 10-delige lessenreeks bij ons op school. Er wordt gewerkt in twee groepen: bitwits (2de tot 4de leerjaar) en codekraks (5de leerjaar tot 1ste middelbaar). Het aantal plaatsen is beperkt: 2 keer 16 plaatsen. De leerlingen van onze school krijgen voorinschrijvingsrecht tot vrijdag 8 januari, daarna wordt het opengesteld voor kinderen uit andere scholen. De lessen van anderhalf uur gaan telkens door op zaterdagvoormiddag, 10 weken lang dus en niet in vakantieperiodes. De lessen worden gegeven door lesgevers uit de IT-wereld die een heus lessenpakket samenstelden en dit reeds doen in verschillende steden. Het inschrijvingsgeld bedraagt 240 euro maar indien uw kind jonger dan 12 jaar is krijgt u een fiscaal attest van 112 euro. Alle info vindt u op www.codefever.be (het loont echt de moeite om eens te gaan zien!), op bijgevoegde flyer of contacteer meester Yves. De lessen voor de oudsten duren telkens van 9u tot 10.30u en voor de jongsten van 11u tot 12.30u.